Türkçe derslerimizde tematik yaklaşım esas alınarak hazırlanmış olduğumuz müfredatımızda önceliğimiz Türkçe’yi severek, etkin bir okur yazar olmalarıdır. İlk okuma yazma öğretiminden itibaren ilkokul yaşantıları boyunca temel dil yaşantılarının yanında becerilerini geliştirmeye katkı sağlayacak, eleştirel düşünebilen, estetik ve sanatsal değerlere karşı farkındalık geliştiren, duygu ve düşüncelerini mantıksal bir bütünlük içinde sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde ifade edebilen, yazılarında mesajlara yer veren, bireyler olacak   şekilde kazanımların yapısı ve hiyerarşisi düzenlenmiştir. Öğrencilerimizin dinleme, konuşma ve iletişim becerilerini etkin kılan, “Serbest Kürsü” etkinliklerimiz ile öz benlik algılarının gelişimi desteklenir. Ted Çanakkale Kolejinde  dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi, Türkçeyi, bilgiyi araştırma, keşfetme, yorumlama ve zihinde yapılandırma becerilerinin geliştirilmesi, basılı materyaller ile çoklu medya kaynaklarından bilgiye erişme, bilgiyi düzenleme, sorgulama, kullanma ve üretme becerilerinin geliştirilmesi, okuduklarını anlayarak eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmelerinin ve sorgulamalarının sağlanması, millî, manevi, ahlaki, tarihî, kültürel, sosyal değerlere önem vermelerinin sağlanması, millî duygu ve düşüncelerinin güçlendirilmesi, Türk ve dünya kültür ve sanatına ait eserler aracılığıyla estetik ve sanatsal değerleri fark etmelerinin ve benimsemelerinin sağlanması amaçlanmıştır.