TED Çanakkale Kolejinin yabancı dil öğretim programı, TED genel merkezi yabancı dil müdürlüğü eğitim uzmanlarının rehberliğinde Avrupa Ortak Diller Çerçeve Programı (CEFR) kriterlerine dayanarak geliştirilen ve Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylı TED Okulları K12 İngilizce Dersi Öğretim Programı’na bağlı olarak hazırlanır.

Eğitim öğretim süreci öğrencilerimizin her sınıf düzeyinde Avrupa Ortak Dil Çerçeve Programına (CEFR) göre ulaşması hedeflenen düzeylere göre yürütülür. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programına (CEFR) uygun ve K12 bütünlüğünde her seviye sonunda ulaşılması hedeflenen yeterlilik düzeyi belirlenirken, öğrencilerimizin yaşları ve kavrama düzeylerine göre geliştirilecek beceriler göz önünde bulundurulur.

Anaokulu

İngilizce
TED Çanakkale Koleji Anaokulu

TED Çanakkale Koleji Anaokulunda öğrencilerimizin İngilizce’yi eğlenerek, oynayarak ve yaşayarak doğal bir ortamda öğrenmeleri için ortam yaratmaya çalışırız. Yürütmekte olduğumuz İngilizce eğitim programımız her yıl öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları değerlendirilerek güncellenmektedir. Öğrencilerin, İngilizceyi anadilini öğrenir gibi eğlenceli ve aktif bir biçimde derse katılımlarını sağlayarak edinmelerine destek oluruz. Amacımız İngilizce’yi geleneksel yöntemlerle öğretmek değil; şarkılar, oyunlar, hikâye anlatımı gibi doğal yöntemlerle öğrencilerimize edindirmektir.

Günlük uyguladığımız İngilizce programımızla, öğrencilerimizin İngilizce’yi sevmelerini ve bu dile karşı farkındalıklarını arttırmayı hedeflerken öğrencilerimize başka bir dilde de iletişim kurabileceklerinin özgüvenini kazanmalarını sağlarız. Öğrencilerimizde İngilizce öğrenmeye karşı merak ve istek uyandırmak hedeflerimiz arasında yer almaktadır. Kullandığımız teknolojik destekli eğitim materyalleri ile öğrencilerimizin dil edinim süreçlerini zenginleştiririz.

Okul öncesinde öğrencilerimiz dinleme ve konuşma öğrenme alanlarında temel oluşturacak etkinlik ve çalışmalarda bulunurlar ve ilerleyen yıllarda ilkokul düzeyinde gelişecek olan okuma ve yazma becerilerinin gelişimine zemin oluştururlar. TED genel merkezi yabancı dil müdürlüğü eğitim uzmanlarının yönlendirmesiyle hazırlanan ve uygulanan programımız anaokulu 4 yaşta haftada 10 saat, 5 yaşta ise 12 saat olarak uygulanır.

İlkokul

İngilizce

TED Çanakkale Kolejinde İngilizce dil eğitimi programları TED genel merkezi yabancı dil müdürlüğü eğitim uzmanlarının rehberliğinde Avrupa Ortak Diller Çerçeve Programı (CEFR) esas alınarak hazırlanır ve Millî Eğitim Bakanlığı onaylı K12 bütünlüğündeki TED’e özgün TED Okulları K12 İngilizce Dersi Öğretim Programı doğrultusunda gerçekleştirilir. İngilizce dersleri dört ana beceri olan dinleme (listening), konuşma (speaking), okuma (reading) ve yazma (writing) alanlarında öğrencilerin kendilerini doğru, akıcı ve özgürce ifade etmelerini hedefleyen bir yapıdadır. Dersler tüm sınıf seviyelerinde Türk ve yabancı uyruklu İngilizce öğretmenleri tarafından işlenmektedir. Sınıflarımızda kullanılan teknolojik destek sayesinde derslerin daha ilgi çekici olması amaçlanmaktadır. Ayrıca ders içi ve ders dışı kullanılan dijital platformlar aracılığıyla öğrencilerimizin okuma, dinleme ve konuşma becerileri de desteklenmektedir.

Okul öncesinden itibaren öğrencilerimiz bu dört temel öğrenme alanına zemin oluşturacak etkinlik ve çalışmalar yaparlar. Bu nedenle ilkokulda öğrencilerimizin dili sevmelerini sağlayarak tüm seviyelerde kullandığımız ders materyallerini eleştirel düşünme becerilerini harekete geçiren (Life-Long Learning) ‘Hayat Boyu Öğrenme’ prensibine göre seçeriz. Türk ve yabancı İngilizce öğretmenleri tarafından hazırlanan ve uygulanan programımız ilkokul 1,2,3 ve 4. sınıflarda haftada 12 ders saati olarak uygulanır. Ayrıca bu seviyelerde haftada 1 ders saati İngilizce destek çalışmaları yapılır. Bununla beraber ilkokul 3. sınıftan itibaren öğrencilerimiz uluslararası geçerliliği olan Cambridge ESOL Sınavlarına (Starters, Movers ve Flyers) hazırlanırlar. Öğrencilerimizi hazır bulunuşlukları göz önüne alınarak ve çeşitli öğrenme modellerinden yararlanarak dili en etkin şekilde kullanabilen, uluslararası platformlarda söz sahibi ve eleştirel düşünme becerisine sahip bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlarız.

Almanca

TED Çanakkale Kolejinde ikinci yabancı dil öğretimi ilkokul 3. sınıftan itibaren haftada 2 ders saati Almanca olarak uygulanmaktadır. Derslerdeki öncelikli amaç, öğrenilen ikinci yabancı dilde belli bir altyapı oluşturmak, öğrenilen dili sevdirmek ve dilin kültürel ögelerini öğrencilerimize tanıtmaktır. Okulumuzda yaratıcılığı, açıklığı, eleştirel bakış açısını, sorun çözme yetisini geliştiren iletişimsel yönteme dayalı öğretim yöntemleri uygulanır. İletişimsel metot kullanılarak öğrencilerimize ikinci yabancı dilde de okuma, yazma, dinleme ve konuşma olmak üzere dört temel becerinin kazandırılmasını hedefleriz.

Ortaokul

İngilizce
TED Okulları İngilizce Eğitimi

Tüm TED okullarında İngilizce dil eğitimi, Avrupa Ortak Diller Çerçeve Programı (CEFR) esas alınarak hazırlanır ve Milli Eğitim Bakanlığı onaylı K12 bütünlüğündeki TED Okulları K12 İngilizce Dersi Öğretim Programı doğrultusunda gerçekleştirilir. 5. sınıf öğrencilerimiz sene başında TED Genel Merkez tarafından uygulanan Readiness Exam (İngilizce Hazırbulunuşluk Sınavı) sonuçlarına göre kur gruplarına ayrılır ve yıl boyunca İngilizce derslerine ihtiyaçlarına göre belirlenen kurlarda katılım gösterirler.

TED Genel Merkez Yabancı Diller Müdürlüğü tarafından uygulanan sene başı Hazırbulunuşluk Sınavı ve LEE-EYE (Level Exit Test- End of the Year) sene sonu seviye belirleme sınavları ile tüm ortaokul öğrencilerimizin yıl boyunca gösterdiği gelişim izlenir. 5. sınıf düzeyi hazırlık sınıfı olarak değerlendirilir ve yıl boyunca yoğunlaştırılmış İngilizce programı takip edilir. Türk ve yabancı İngilizce öğretmenleri tarafından hazırlanan ve uygulanan 18 saatlik yoğunlaştırılmış İngilizce programımızın 14 ders saati Türk, 4 ders saati ise yabancı öğretmenler tarafından uygulanır.

Öğrencilerimizle 6 ve 7. sınıf düzeyinde haftada 12 ders saati, 8.sınıf düzeyinde ise LGS hazırlık çalışmaları nedeniyle haftada 10 ders saati İngilizce dersleri işlenir. Dil edinimi sarmal bir yapıdadır ve öğretim içeriğin yeri ve zamanı geldikçe tekrar edilerek ve genişletilerek gerçekleştirilmesine dayanır. İçerik her aşamada genişleyerek ilerler. Temel dil becerilerini edinmiş olan öğrenciler aşamalı olarak bu yetilerini geliştirirler.

Yabancı dil programımızda dil öğretimindeki dört becerinin - Listening (Dinleme), Speaking (Konuşma), Reading (Okuma) ve Writing (Yazma)- geliştirilmesine eşit oranda önem verilir. Tüm sınıf seviyelerinde gerek bireysel olarak gerekse grup uygulamaları ile öğrenilen dili günlük yaşama taşımayı hedefleyen proje çalışmaları yapılmaktadır. Öğrencilerimiz, ihtiyaçları doğrultusunda ve gerekli durumlarda öğretmenleri tarafından etüt çalışmalarıyla da desteklenir.

Temel yaklaşımımız öğrencilerimizin yabancı dili en iyi şekilde öğrenebilecekleri, modern öğretim metotlarına ve bireysel farklılıkları dikkate alan farklılaştırılmış eğitim modellerine dayanan, anlamlı, etkili, öğrencilerin ilgisini çekecek ve onlara öğrenecekleri yabancı dili sevdirecek bir öğrenme ortamı yaratmaktır.

Okulumuz K12 bütünlüğü içerisinde 5, 6, 7 ve 8. sınıflar için uygulanan Cambridge ESOL Sınavlarının (FLYERS, KET, PET) başvurularını yapar, sınava hazırlık sürecinde öğrencilere uygulanacak deneme sınavlarını hazırlar ve uygulanmasını koordine eder. Sınav sonrası sonuçlar ölçme ve değerlendirme biriminden alınır ve detaylı analizleri yapılarak öğrencilerimizin gelişimleri, dil edinim süreçleri yakından izlenir ve gerekli destek ve geliştirme çalışmaları bu analizler sonucunda uygulanır. Öğrencilerimizin ortaokul bitiminde CEFR kriterlerinde B1+ seviyesinde İngilizce yeterliğe sahip olmasını hedefleriz.

Almanca
TED Çanakkale Koleji İkinci Yabancı Dil Eğitimi

TED Çanakkale Kolejinde ikinci yabancı dil öğretimi ortaokulda da 5. sınıftan itibaren haftada 2 ders saati Almanca olarak uygulanmakta olup, derslerdeki öncelikli amaç öğrenilen ikinci yabancı dilde belli bir altyapı oluşturarak, öğrenilen dili sevdirmek ve dilin kültürel ögelerini öğrencilerimize tanıtmaktır.

Ayrıca öğrencilerimizin ikinci yabancı dilde Avrupa Birliği Dil Standartları kapsamında uygulanan Goethe, Fit in Deutsch ve TELC sınavlarına A1-A2 seviyesinde katılım göstermeleri hedeflenmektedir. A2 seviyesine ulaşan bir öğrenci seyahatlerinde akıcı olarak kendini ifade edebilir; öğrendiklerini deneyimlerine aktarabilir, hayallerini, görüşlerini ve olasılıkları tarif edebilir ve bu dilde iletişim kurabilirler.

Bu amaçla, uygulanan oyunlar, diyaloglar, video-filmler ve şarkılar ile desteklenen eğlenceli bir öğretim süreci uygulanır ve dil öğreniminin dört temel becerisi (okuma-yazma-dinleme ve konuşma) kazandırılır. Tüm bunların yanı sıra afiş, skeç ve proje çalışmalarıyla kazanımlar tüm seviyelerde pekiştirilir.

Anadolu Lisesi

İngilizce
Özel TED Çanakkale Koleji Anadolu Lisesi - İngilizce Eğitim

Özel TED Çanakkale Koleji Anadolu Lisesi’nde İngilizce dil eğitimi, Avrupa Ortak Diller Çerçeve Programı (CEFR) esas alınarak hazırlanır ve Milli Eğitim Bakanlığı onaylı K12 bütünlüğündeki TED Okulları K12 İngilizce Dersi Öğretim Programı doğrultusunda gerçekleştirilir. 9. sınıf öğrencileri ile yoğun bir İngilizce programı takip edilir. Haftalık 16 saatlik İngilizce programının 12 ders saati Türk İngilizce öğretmenleri, 4 ders saati ise yabancı İngilizce öğretmenleri tarafından uygulanır. 9. sınıf öğrencilerimiz sene başında TED Genel Merkez tarafından uygulanan Readiness Exam (İngilizce Hazırbulunuşluk Sınavı) sonuçlarına göre kur gruplarına ayrılır ve yıl boyunca İngilizce derslerine ihtiyaçlarına göre belirlenen kurlarda katılım gösterirler. TED Genel Merkez Yabancı Diller Müdürlüğü tarafından uygulanan sene başı Hazırbulunuşluk Sınavı (Readiness Exam) ve LEE-EYE (Level Exit Test- End of the Year) sene sonu seviye belirleme sınavları ile lise öğrencilerimizin yıl boyunca gösterdiği gelişim izlenir.

Dil edinimi sarmal bir yapıdadır ve öğretim içeriğin yeri ve zamanı geldikçe tekrar edilerek ve genişletilerek gerçekleştirilmesine dayanır. İçerik her aşamada genişleyerek ilerler. Temel dil becerilerini edinmiş olan öğrenciler aşamalı olarak dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerileri eşit ve dengeli olarak geliştirirler.

Temel yaklaşımımız çağdaş eğitim öğretim yöntemleri ile farklılaştırılmış öğrenme deneyimi sağlayan, günlük yaşam ile bağ kuran, verimli bir öğrenme ortamı yaratmaktır. Temel amacımız öğrenci temelli eğitim ile lise öğrencilerimizin eleştirel düşünce becerilerini üst düzey düşünme yetileri ile arttırarak evrensel bakış açılarını geliştirmektir.

Okulumuz K12 bütünlüğü içerisinde lise öğrencileri için uygulanan Cambridge ESOL Sınavlarının (PET, FCE) başvurularını yapar, sınava hazırlık sürecinde öğrencilere uygulanacak deneme sınavlarını hazırlar ve uygulanmasını koordine eder. Sınav sonrası sonuçlar ölçme ve değerlendirme biriminden alınır ve detaylı analizleri yapılarak öğrencilerimizin gelişimleri, dil edinim süreçleri yakından izlenir ve gerekli destek ve geliştirme çalışmaları bu analizler sonucunda uygulanır. Öğrencilerimizin lise bitiminde CEFR kriterlerinde B2+ seviyesinde İngilizce yeterliğe sahip olmasını hedefleriz.

Almanca
TED Çanakkale Koleji İkinci Yabancı Dil Eğitimi

TED Çanakkale Kolejinde ikinci yabancı dil öğretimi ortaokulun devamında lise 9. sınıftan itibaren haftada 2 ders saati Almanca olarak uygulanmakta olup, derslerdeki öncelikli amaç öğrenilen ikinci yabancı dilde belli bir altyapı oluşturarak, öğrenilen dili sevdirmek ve dilin kültürel ögelerini öğrencilerimize tanıtmaktır.

Ayrıca öğrencilerimizin ikinci yabancı dilde Avrupa Birliği Dil Standartları kapsamında uygulanan Goethe, Fit in Deutsch ve TELC sınavlarına A2-B1 düzeyinde katılım göstermeleri hedeflenmektedir. B1 seviyesine ulaşan bir öğrenci Almanya’da yaşama izni alabilir ve Alman üniversitelerinde yüksek öğrenimini sürdürebilmektedir.