Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümü olarak amacımız; öğrencilerimizin duygusal, sosyal ve bilişsel alanlarda kişisel gelişimlerine yön vermek, kendilerini gerçekleştirme yolunda temel kişilik özelliklerini kazanmış bireyler olmalarına rehberlik etmek, kendileri ve çevreleriyle barışık bir bakış açısı oluşturmalarını sağlamanın yanında yaşadıkları güçlüklerde çözüm yollarını bulmalarına yardımcı olmaktır.  İlkokulda gelişimsel rehberlik anlayışı esastır. Çalışmalar öğrenci merkezli olup aile ve öğretmen işbirliğinin oluşturulması için gerekli ortam hazırlanır.

 

Öğrencilere Yönelik Yapılan Çalışmalar
Öğrencilerin okula uyum sürecini destekleyici oryantasyon çalışmaları düzenlenir. Okul hayatına mutlu ve güven verici bir başlangıç yapmak, öğrencilerin okul hakkında olumlu algı ve duygular oluşturmasına ve daha kolay uyum sağlamaları hedeflenir.

Öğrencileri tanıma, akademik ve sosyal-duygusal gelişimlerinin takibi ve ihtiyaçlarının belirlenmesi amacıyla bireysel öğrenci görüşmeleri gerçekleştirilir.

Öğrencilerimizi hem sınıf ortamında hem de doğal ortamda davranışsal açıdan gözlemlemek için derslere girerek farkındalık sağlayıcı sınıf içi etkinlikler yapılır.

Öğrencileri çok boyutlu tanımak amacıyla, gelişim düzeylerine uygun formlar ve envanterler uygulanır. Bu form ve envanterler ile ilgili geribildirimler öğrenci, veli ve öğretmenler ile de paylaşılarak öğrencinin kendini tanıma ve geliştirme sürecine destek olunur.


Velilere Yönelik Yapılan Çalışmalar
Öğrencilerle ilgili duygusal-sosyal, bilişsel, bedensel ve akademik gelişimi destekleyici bireysel veli görüşmeleri düzenlenir.Belirlenen temalar üzerine ebeveyn atölyeleri (iletişim becerileri, öfke ve çatışma yönetimi gibi) gerçekleştirilir.

Gelişim dönemi özellikleri, aile içi iletişim, sınırlar, sınav kaygısı ile başa çıkma, teknoloji kullanımı gibi konularda seminer ve konferanslar düzenlenir.

Öğrencilerin gelişimsel ihtiyaçları dikkate alınarak çeşitli konularda veli bültenleri ve broşürler hazırlanır.
Tüm bu çalışmaların ortak amacı okul-aile iş birliği içerisinde hareket ederek öğrencinin kendini gerçekleştirme sürecinde potansiyelini en üst düzeyde ortaya çıkarmasına katkı sağlamaktır.