Coğrafya Dersinin Amacı: İnsan ve Mekânın Etkileşimini Anlamak
Coğrafya, insan ve mekânı bir bütün olarak ele alan, olayları mekânsal bir perspektiften inceleyen ve insan-mekân etkileşiminin sonuçlarını anlamaya, yorumlamaya çalışan önemli bir sosyal disiplindir. Bu çerçevede, coğrafya derslerinde öğrencilerimizin sadece coğrafyanın kavramsal ve teorik çerçevesini kavramalarını değil, aynı zamanda coğrafî bilginin oluşum sürecinde kullanılan araştırma ve sunum tekniklerini öğrenmelerini hedefliyoruz. Öğrencilerimizin, evrene dair temel unsurları yaşamla ilişkilendirme, insan-doğa etkileşimi içinde sistemlerin işleyişini sorgulama ve anlama becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır.
Coğrafya dersleriyle öğrenciler:
- İnsan-doğa ilişkisi çerçevesinde coğrafî sorgulama ve analiz becerileri geliştirirler.
- Evrenin temel unsurlarını hayatla bağlantılı şekilde kavrar ve yorumlarlar.
- Doğal ve beşerî sistemlerin işleyişini ve bu sistemlerdeki değişimleri anlarlar.
- Yakın çevresinden başlayarak ülkesine ve dünyaya ait mekânsal değerlere sahip çıkma bilinci kazanırlar.
- Ekosistemin sürdürülebilirliği konusunda sorumluluk bilinci geliştirirler.
- Doğa ve insanın uyumlu birlikteliği için mekânsal planlamanın önemini kavrarlar.
- Doğal ve beşerî kaynakların kullanımı konusunda “tasarruf bilinci” edinirler.
- Bölgesel ve küresel düzeyde etkili çevresel, kültürel, siyasi ve ekonomik örgütlerin uluslararası ilişkilerdeki rolünü anlarlar.
- Coğrafi birikim ve sentez ülkesi olan Türkiye’nin, bölgesel ve küresel ilişkiler açısından önemini kavrayarak sahip olduğu stratejik potansiyelin farkına varırlar.
- Coğrafî değerlerin “vatan bilinci” kazanmada ne kadar önemli olduğunu özümserler.
Coğrafya derslerimiz, öğrencilerimize dünyayı daha derinlemesine anlama fırsatı sunarken, onları çevresel sorunlara duyarlı, sorumluluk sahibi ve mekânsal düşünme becerisi gelişmiş bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlar.